onsdag 3 mars 2010

Tisdag
Piggnat på mig ordentligt, efter varit däckad ett dygn.
Var hemma och hann med en hel del.. dammsuga, tvätta, plocka undan en massa, hann se filmen Twilight som så många pratat om och jag inte sett än. Det var en mysig film. Hämtade barnen tidigare och sen gjorde jag mycket mumiga köttfärsbiffar. Så här kryddar jag mina biffar (denna gång iaf) : salt, vitpeppar, svartpeppar, alpnaerings lökkrydda, mycket grillkrydda och lite kryddpeppar.. ägg och mjölk och en klick med sirap. Sirap och kryddpeppar har jag fått tips om från mormor som gör världens godaste :), men jag börjar knappa in där känner jag ;)

Tänk och man kunde få vara hemma nån dag i veckan själv när man kände för det.. som städdag och dona och greja och bara se en film i sin ensamhet om man känner för det! Det vore nåt.
Var lite skoj att kunna hinna stanna och kolla på oliver när han spelade innebandy på fritids också...
Man har alldeles för lite tid för allt på veckorna. Är inte så skoj stressa hem varje dag för att hinna göra middag så fort som möjligt. När man plockat undan och grejat på så är det dags för kvällsfika för barnen...
Man får planera allt till helgerna som avser storstädning eller hälsa på släkt och vänner. Och helgerna som är långa... NOT!


1 kommentar:

  1. Det borde vara lag på att man bara jobbar fyra dagar i veckan. Det parti som är först med det som vallöfte kommer jag att rösta på!

    SvaraRadera