tisdag 11 augusti 2009

Hemma igen efter en 23 timmars kryssning till åland med sonen.. vi, jennie och liam. Jätteskoj var det!
Resan började med en 5 timmars bussresa.. pust.. bussen var proppfull (tack å lov lyckades vi få sitta tillsammans mest hela resan) och det var varmt! Liam hade fått ett Nintendo DS, och tack för den :).. de spelade hela resan, samtidigt tjafsade de en hel del om det där spelet också, men men.. de hade ju något att göra, plus att de ritade och åt godis :) Det gick mycket bra. Väl framme fick vi vänta ett litet tag innan vi fick kliva på färjan. Röda lappar hängde vi gaten att "Inpelning pågår ombord på färjan". Jag trodde inte det var sant! Det stod det inget om när jag bokade...
Men ni ska nog slippa se mig, vi såg inga filmkameror :)
På båten fanns massor att göra för barnen.. spelrum med playstation å guitar hero.. pingis, lekrum, hoppborg..
Till klockan 19 hade vi bokat bord för buffen.. åh så mycket gott det var tycker jag. Åh vilken härlig plats vi blev tilldelad, men denna utsikt och vädret var på topp.

Synd man ska bli så otroligt mätt.. det var att gå till hytten sen för att pusta lite, knäppa upp byxorna närmare bestämt :)
Sen gick vi och kikade runt lite överallt, tog en kaffe och likör medans barnen var och lekte i hoppborg m.m.
Vi kunde även sitta ute senare på kvällen.. det var alldeles ljummet fastän det var kolsvart, jättemysigt.
Barnen är ju lite rastlösa och vill ju inte stanna allt för länge på samma ställe.
Men senare gick vi till en pub där det var trubadur..
en liten stund orkade de sitta och lyssna våra "storkillar" sen sa vi att de kunde lägga sig i soffan som vi satt vid, och då somnade de :)
Dagen efter sov vi länge.. eftersom vi inte ville väcka barnen, sov vi över frukost- och det var ganska skönt fastän frukostarna brukar vara hemskt goda! Blev att äta lunch direkt efter vi först handlat lite på tax-freen.
Närmare kl.16 klev vi iland i stockholm igen och sen väntade ca 3 timmars bussresa och 2 timmar tågresa... konstigt nog gick det buss från sundsvall ner till båten, men inte hem- då gick den bara till gävle. Men grabbarna tyckte det skulle bli skoj att åka tåg :)

Tack J & L för att ni ville hänga på! skitaskoj :-) Lite tok får man räkna med... bortglömda med resa ända till båten, ena skon som försvann... och för att inte tala om vakterna- haha!