söndag 30 augusti 2009

Blev 24 timmar me syrran och hennes barn i helgen.. det var jättemysigt!
Båda våra karlar var på vift, så de sov här hos oss lördag.
Lördagmorgon började med att Filippa behagade vakna 7.. det brukar hon inte göra :(
Inte på semestern iaf... men nu är vi ju tillbaka i vardagen igen, just det!
Sen blev det- stan för att byta skorna jag köpte till oliver / besök till pappa med fika ute och besök på stranden / syster med barnen hängde med ut till oss- vi gick en promenad för att leta några djur att se på, det roligaste blev ändå de stora vita"sockerbitarna" som stod efter vägen som axel och filippa sprang och hoppade på :) , gjorde god middag, pommes, kyckling, stekta champisar och sparris..
sen kunde vi vara ute bra länge det var varmt å skönt, innan myggen attackerade. Då gick vi in.. och oliver lärde oss leka "sanning eller konka" :-) lite nytt har hänt, och inte har jag för mig att vi lekte det när jag var 7 år heller! ja det var lite kul...
Barnen somnade i hyfsad tid, och vi hade planerat att vi skulle färga hår och göra fotbad,
vi hann med färgningen.. vart tog tiden vägen?
Syrran blev trött vid elva och gick och lade sig, jag satt uppe en stund till... tittade ut och såg de hade Lysnatta vid vår sjö nedanför också. Det var så fint! Flera marschaller som flöt omkring...
Stod ute en stund och kikade, sen hörde jag genom det öppna fönstret att axel småsnarkade i vår säng,
så jag tog och gjorde honom sällskap.
Dock vaknade den lilla krabaten vid 05,30 sen! Men då ville han ner till sin mamma.. oj vad synd :)
Jag låg till 7, sen bytte jag av syrran och hon fick sova.
Jag kommer inte ens ihåg när jag klev upp 7 på en helg!! och nu blev det två dagar i rad.. dagarna blir långa iaf... MEN det är skönt å sova också :)



snygg bild-mitt upp i hårfärgningen, haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar