tisdag 26 oktober 2010

Skandal !

Måste bara berätta något som en kompis berättade idag..
en händelse jag bara inte kan sluta tänka på.
Sonen hennes åker buss till skolan, råkar somna på bussen och vaknar av att en kille väcker honom när de väl kommer till Matfors. Det är ca 7 km efter han skulle ha klivit av.
Pojken går fram och säger till busschauffören att han råkat somna och skulle ha klivit av i Lucksta.
Busschauffören säger- då får du skynda dig tillbaka, gå försiktigt.. och åkte vidare !!
Pojken är 9 år gammal.. hade ingen mobil med sig, det är skymning ute och han sprang hela vägen tillbaka till skolan.. 7km!!
Fy fan.. jag blir gråtfärdig när jag tänker på det! Helt sinnes.. hur detta ska kunna hända. Han hade likaväl inte vetat vilket håll han skulle tagit vägen, eller bara satt sig ner och gråtit.
Men hallå, man hjälper väl pojken att åtminstone ringa föräldrarna..
Varken skolan eller bussbolaget har återkommit om saken. Hoppas tidningen skriver om detta !
Skandal !
Stackars D.

2 kommentarer:

  1. Men fy så hemskt!!! Vilken jävla dåre till busschaufför, han har ju ingen som helst empati i kroppen den dumskallen, grr fasen vad arg man blir av att läsa det du skriver. Jag skulle ta reda på vem som kört den bussen och personligen tagit mig ett rejält snack med den mannen. IDIOT!!! /Marre

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt och hållet med Marre!!!!!!!
    IDIOT!!!!
    /Kicki

    SvaraRadera