torsdag 21 oktober 2010

Då var det dags för sonen att vara dålig.. Han har klagat på att han haft ont i nacken några dagar. Igår såg vi att hade ett knöl på halsen. Ringde vårdcentralen imorse och vi fick komma.
Första proven visade inget, halsprov och stick i fingret. Då ville de ta fler prover.
Hade lite svårt att förstå vad läkaren sa, då hon var utländsk.. men fler prover togs efter några om och men. Oliver var jätteledsen och rädd att det skulle göra ont. Han tyckte det var nog efter halsprovet som han inte alls gillade. Först tog de sänka, bara han såg sprutan började han grina. Sen var det dags för näsprov.. hur roligt var det att sitta och säga, det gör nog inge ont, det går bra det här. Sticka upp en lång pinne i näsan!! Usch han grinade så jag fick tårar i ögonen också..
Nu får vi se vad det visar, när vi får nå svar.
När vi kom hem vid 10 tiden klagade han på ont i huvudet gick han och la sig.. han har legat sen dess.. nu är klockan 2.
Blir lite orolig och tänker.. hjärnhinneinflammation och allt som snurrar..
Är inte så van att han är sjuk, det är väl kanske det.. som när han var liten, första gången han skrek och inget hjälpte ringde vi sjukhuset :-)

Nedbäddad i soffan

Nä dags att hämta Filippa på dagis..
Nu vaknade Olle, och tyckte det kändes bättre.. lite alvedon och sömn gör susen.. ett tag iaf.
Nu vill han ha nudlar, får fixa det innan hämtning av lilla fröken.

Passade på att ta ett halsprov jag också eftersom jag hade så ont igår.. dock inte så ont när jag vaknade imorse.. men det visade bara virus.. jaja, man får bara bita ihop!


4 kommentarer:

  1. Krya på er, kram Marre

    SvaraRadera
  2. Krya på er. Vi är också hemma. Jag äter pencilin och Signe är snorig och hostig. Kram Cajsa.

    SvaraRadera
  3. Fy! Jag har gjort näsprov en gång, när jag var 20 typ. Det gör jag ALDRIG om! Riktigt vidrigt. Stackars Oliver.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hittade din blogg med Victoria - jättefin! Stackars Oliver - hoppas han fort blir frisk!

    SV: Massagefåtöljen är underbar - självklart får du testa när ni kommer hit :)

    SvaraRadera