torsdag 5 november 2009


Klockan är 07,30.. har precis sett till att oliver kommit iväg till skolan.
Tog och gjorde mig lite kaffe och ser på 'vakna med the voice'.. istället för att gå tillbaka till sängen. Resten av familjen
sover fortfarande, så det är lugnt och fridfullt :)
Har redan bestämt att jag ska vara hemma idag, piggna på mig riktigt. just nu känns det hyfsat i förkylningen. Men det gjorde det igår morse också, sen dog jag av helt på förmiddag..

Får lite flashbacks från mammaledigheten, då man klev upp rätt tidigt och då brukade jag se Vakna med the voice på
morgonen.. det har jag aldrig tid med nu. Jag äter aldrig frukost hemma, nä full fart o iväg så fort som möjligt.

Undra om det är någon mer än jag som bråkar med sin 7-åring varje morgon om vilka kläder han ska ha. Imorse var det ytterkläderna... jag blir galen!! Han är så tjurig.. muttrar och jag ska inte ha det där, nä den där är ju skitful..blabla. Jag vägrar släppa iväg han på skolan med mysbyxor, när det kommit snö, det blåser och är kallt! Jag hade lagt fram både täckbyxor och nå tunnare överdragsbyxa.
Slutade med att det blev långkalsonger och jeans, det kändes okej.. och så åkte täckbrallorna i ryggan!!
Kan hända att det inte blir nå fredagsgodis ikväll... jag blir som sagt galen av detta. Trodde verkligen 6-års trotsen var över!!!




1 kommentar:

  1. HMMMM ja så har vi det åxå nästan varje morgon vilket resulterar i att nästan komma försent till skolan, verkar vara en långdragen 6-årstrots!
    Kämpa på
    Kram Kram Malin B

    SvaraRadera