tisdag 14 april 2009

Hemma igen från de Jämtländska skogarna..

... vi har haft det gött!
Men det är alltid lika skönt att komma hem efter man varit borta också.
Ska ta och ladda upp lite bilder från helgen sen.

Sonen tog ju tyvärr och blev sjuk där uppe, söndag morgon vaknade vi till att han
fick magsjuka... som han aldrig haft förut! Det fick han igen rejält nu.
Han har inte klivit upp från sängen förrän idag mitt på dagen (förutom igår när vi for hem då)
Vi har verkligen hunnit bli oroliga flera gånger, han har yrat några gånger och inte kunnat
svara på tilltal, igår surrade han om köttbullar :-) lite skoj ändå mitt upp i alltihopa..pekade och sa köttbulllar.. vi frågade vad syrran heter - Gora fick vi till svar, hemskt lik Filippa, haha. Sen fick han somna om.. han var väl förmodligen inte riktigt vaken. I natt har jag försökt få i han vatten så fort jag vaknat till. Nä usch vad jobbigt det varit.
Har aldrig vart med om att någon av dom varit så dålig på de 6½ åren man haft barn.
Har säkert reagerat överdrivet, men är man inte van vid så sjuka barn så... oftast är det förkyningar och feber.

Var hemma med han idag, och nyss har jag avnjutit denna goda sallad. Med lite ihop plock av det som fanns hemma.


Sonen har faktiskt fått i sig lite spagetti och har piggnat på sig mycket.. tack å lov.
Vilket härligt vårväder det är också!! det hade ju smällt undan hur mycket snö som helst från gården på de dagar vi var borta. Underbart.. nu ska nog verandan vårstädas till helgen!


4 kommentarer:

  1. Värst är ju när man har magsjuka samtidigt som barnen. Att ta hand om sjuka barn när man knappt kan ta hand om sig själv! En del straffar gud direkt!

    SvaraRadera
  2. Det konstiga är att när jag skrev kommentaren så står det "Emmah". Men det är ju jag som skrivit den.
    Carina

    SvaraRadera
  3. Usch o fy! Magsjuka är det värsta. Hoppas att ni haft det bra i alla fall. Det har vi. Bra väder till o från, så några fräknar har landat på näsan. Kram Cajsa.

    SvaraRadera
  4. Ja man får ju hoppas man klarar sig själv nu..
    Vad tokigt Carina :) Jag började fundera på vem Emmah kunde va :-)

    SvaraRadera