torsdag 16 april 2009

Äntligen är grabben frisk.. visst kommer det ta kanske några dagar till innan han är på topp.
Han kan behöva äta upp sig lite nu! Jag var iaf hemma sista dan idag och tänkte jobba imorrn.. Snacka om kortvecka, en dags jobb sen får man helg igen. Ska försöka jobba extra hårt :) Oliver skulle få följa med sin mormor på hennes jobb, som jobbar på skola/fritids.. det tycker han är skoj.
Eftersom han var så pass pigg idag och han o syrran mest bråkade och levde rövare här hemma så tog jag med dom på en liten tur till Birsta. Uppdragen jag hade var att köpa en present till granntjejen som Filippa ska på kalas till på lördag, och några ramar till mig. Lovade Oliver att han skulle få handla upp påskslantarna han fått också..
Men jag tog visst och handlade upp nästan alla pengar jag hade kvar på kontot ..oops! Tur det är barnbidrag snart :) Efter Barnens Hus tog vi en sväng in på IKEA eftersom jag skulle ha de där ramarna... men lite mer än så fick jag med mig ut, 2 mindre lampor, de klassiska värmeljusen, ett påslakanset till Filippa, täcken till oss alla.. ja man slog på stort och köpte de för 29kr styck :) men jag tycker dom är skön nu till sommaren, en större blomma tryckte jag in i bilen också... och lite till.. och inget dåligt samvete alls. Det var faktiskt mycket längesen jag var på ikea. Sen om man handlat nån annastans det räknas inte :-D

Hoppas vädret blir bra i helgen, då jag planerat fräscha upp altan.. annars känns det inte lika skoj. Vi hade även tänkt att vi skulle ha surströmmingpremiär på lördag och då vill man ju gärna sitta ute. Både min andre hälft och jag älskar det.. och äter det flera gånger under vår/sommar/höst halvåret!

Nu blir det lite kvällssnack.. ägg me kalleskaviar (randiga) ny favorit :)

Fredag imorrn... härligt!


1 kommentar: