fredag 3 april 2009


Fredagkväll- idag köpte A med sig kinamat hem från jobbet.. skönt å slippa laga ibland. Vi hade lite disco jag å barnen, de fick annan mat... såg lite TV, skön kväll än så länge, och då är det ju så mycket kvar. Eller... man vet aldrig på en fredag, man kan lika bra somna vid nio-tio :-)
Kinamaten var super god iaf, vi tog scampi me purjo och singapore style, hämtad på Saigon.
På tal om singapore style, så nämnde jag det för en kompis för längesen, ta det nästa gång du beställer på Kina..
Och det gjorde han, men när han kom dit sa han.. Jag vill beställa Shanghai Suprise.. servitrisen bara tittade på han ett bra tag... menar du Singarpore Style lite halvsurt. Det var ju inte jättelikt direkt :-) Kul tycker jag.
Nu ska jag rekommendera ett jättegott vin som vi drack till maten.. nr 2775 vitt vin Gobelsburg, 89:-

Nyss var sonen så söt med sin lillasyster och läste bok för henne i vår säng.



6 kommentarer:

  1. Ibland så imponerar dem, storebröderna. Men inte alltid dock.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt!! Hoppas du inte somnade efter vinet...

    SvaraRadera
  3. Ha ha det var jag som var anonym, får inte riktigt till det här... :-) Kram Slemmis

    SvaraRadera
  4. Vilken snäll storebror!
    Önskar er en skön söndagkväll!
    /Helena

    SvaraRadera
  5. Åh, den där boken är en av Mollys favoriter också! Den fick ju hon av er på jobbet.

    SvaraRadera