onsdag 10 november 2010

vilken dag..


ja som alla vet vaknade vi ju med värsta vintern helt plötsligt !
panik känner jag sådana gånger.. just med tanke på hur vägarna ska se ut.
Och inte fan var det de plogade imorse... så det blev ju en helvetesresa in till stan och jobbet.
Glad att man kom fram och inte körde fast helt enkelt.
Hela dan gick jag och gruvade mig för att köra hem. Helt i onödan visade det sig. Den var helt okej.
Åkte i och för sig och hämtade vår fyrhjulsdrivna bil hos Ante, känns lite säkrare. Så resan hem gick finfint :)
Väl hemma var det ju bara att byta om till kängor och täckbrallor och börja skotta.
Oliver sprang ut och lekte i snön.. Filippa ville vara inne och se barn TV. Det tog väl en timme att skotta allt.. och shit vad slut jag var.. taskig kondis kallas det! så jag får se det som träning.. och hade jag inte vart så hungrig och kände mig stressad, kan jag tycka det är skönt å skotta.
Jag var väl in och kollade till Filippa nån gång.. vet inte sista gången.
MEN när jag kom in efter jag var klar, då satt hon och sov i soffan. Måste vart en hård dag på dagis idag :) Försökte väcka henne,det är ju katastrof när de somnar vid fem på eftermiddagen !
Gick inte, så jag chansade och lade henne i sängen i hopp att hon skulle sova hela natten. Det har hänt några gånger.
MEN dock inte denna gång, klockan 21 slog hon upp sina blå och var så pigg så.. tjohej vad skoj.
Nu har vi precis sett klart Grey's, med en liten tjej som surrat hela tiden. Tur att det inte var nåt jättebra avsnitt.
När får man somna ikväll då tro??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar