söndag 4 juli 2010

vad tyst det blev..


nu har vårt veckobesök åkt hemåt. trist. Man kan tycka att det blir jobbigt att ha folk hemma hos sig en längre tid, och att det kan va ganska skönt när de far. Men så känns det absolut inte. nu känns det bara tråkigt att de inte kommer hänga här på dagarna och kvällarna. vi fungerar bra ihop och hjälps åt med allt möjligt. En härlig vecka har vi haft tillsammans tycker jag.
Jag har ju jobbat, men kvällarna och helgen fick vi umgås. I fredags blev det grillning i finvädret och angelica bjöd på supergod efterrätt och även Mojitos lite senare..
I lördags i den tropiska värmen, hängde vi bara hemma på gården, det var bäst för lilla Lovis 6 månader, så hon kunde sova inne och slippa värmen. Men shit vad varmt det var! blomsprayen med vatten var min bäste vän :) och Lovis lilla pool hoppade jag också i. På kvällen åt vi surströmming, angelica provade första gången och gillade det inte alls! :) medan jag, ante och lars bara njöt. Men ante hade rökt regnbågar som de fick en kväll här när de var och fiskade. Och det fick angelica njuta av.. den vart supergod.
senare på kvällen tonade och slingade vi håret, då det var 30 grader varmt inne.. jag höll bokstavligen på att svettas ihjäl.. men det var det värt då jag blev nöjd med resultatet och senare fick sätta mig ute, där faktiskt var svalare, och så spelade vi Yatzy med Oliver. Hann vann IGEN. Synd att man måste gå in på grund av myggen!!

1 kommentar:

  1. Det var tråkigt att åka hemåt också..kanon mysig semester.. nu får du ha en fortsatt härlig semester!!:) kraam!

    SvaraRadera