söndag 25 juli 2010

härlig helg

i lördags var oliver och jag på bio på dan.. såg Shrek. Vet inte hur länge vi surrat om att gå på bio, men har liksom inte blivit av.
Sen när vi kom hem cyklade vi hela familjen till Smedjan och åt middag.
Oliver gjorde det bra som orkade.. det är iaf 6km dit. Han tyckte bara det var roligt. Det gick jättebra förutom att grusvägen är ju inte den bästa... Den kalla ölen när vi kom fram var mycket god ! Jag åt en god pasta med fläskfile och kantareller.
När vi kom hem kollade vi travet som vi spelat in.. 4 rätt :(
gick helt åt skogen alltså !

Idag har det verkligen varit en innekurar dag då vi inte gjort så mycket. Vaknade av att det tokregnade.. var så skönt å ligga kvar och dra sig och höra hur regnet öste ner.
oliver hade kompisar här och filippa roade sig själv, Ante höll på stöka nere i källaren. Så jag satte på en film mitt på dan, som jag tyckte var en perfekt tjejfilm att se själv..
"It´s complicated" med alec baldwin och meryl streep. Den var bra. Sen blev det storhandling på Ica.. nu ska barnen börja nattas och sen blir det som vanligt en söndagsfilm med nå gott att äta till kanske. Handlade kex och tapenade.. kommer nog inte kunna hålla mig från det :)
En veckas jobb kvar nu, sen semester 2 veckor !

Himlen var bra läcker igår kväll..

1 kommentar:

  1. Samma kväll tog jag också otroligt vackra kort på himlen, men jag har inte publicerat dom ännu. Hm, varför har jag inte det, var är dom tro...
    Mvh Hella

    SvaraRadera