onsdag 23 december 2009

Inte som man tänkt sig..

Ja det blir ju inte alltid som man tänkt sig..
Jag tog semester lite oplanerat på tisdagen, då jag kände att jag var lite stressad inför jul, att hinna med allt innan vi åker
till jämtland och firar jul.
Måndag eftermiddag klagar sonen på ont i magen.. Nej- det går magsjuka på skolan och dagis!!!!
På natten behagade han kräkas en gång, och det blev VAB istället för semester! Fan jag som hade en lista över allt som skulle göras + att jag hade tid hos frissan, som jag verkligen skulle behövt besöka! Helt plötsligt kändes det som det var mer
synd om mig :)
Han var iaf pigg från morgonen, kunde äta och det var full fart. Nu håller vi tummarna att det var en liten släng av magsjukan och att vi andra klarar oss!!
Senare på dagen tog jag iaf och åkte in till stan, för att leverera den säck julklappar jag slagit in till de bättre
behövande. Och jag blev rörd över hur mycket klappar det var i butiken.. samtidigt när man tänker efter så är det
nog fler som hade kunnat hjälpa till att skänka nån klapp, men som inte orkat.. eller inte tagit sig för bara.
Jag är iaf väldigt glad att jag gjorde detta.
Bakade gjorde jag ocks... cederpepparkaksflarn. Jisses, tredje kaksorten jag bakar på tre veckor :) vad är det som händer??! ;)
De sista julklapparna blev inslagna också... så lite fick jag gjort fastän dagen inte blev som jag tänkte.. och en ny tid hos frissan fick jag på söndag.. OCH jag fick ett samtal från jobbet att det var jag som vann första pris på vinlotteriet innan jul... jihoo :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar