tisdag 18 december 2012

semesterdag

och julhandling på schemat..
Började med lite sovmorgon, sov som en jäkla kratta inatt...
Skjutsade filippa till dagis ungefär 09.30 och for sen ut till Birsta..
Startade min julhandling på Toy r Us, där nästan alla klappar inhandlade..
Fortsatte inne på birsta city.. och handlade restande.
Mötte upp min andre hälft och lunchade, sen for vi och kollade på nån julklapp till sonen.
Det tog ca 3 timmar... klar ! Tyckte jag var effektivt..
Kan va nån komplettering som får bli inhandlad i helgen.

Sen var det drop-in.gröt på dagis.. De hade ordnat så gott med gröt med skinkmackor och julmusik.

Väl hemma igen så spelade vi lite julmusik jag och barnen och tänkte att vi skulle göra lite julgodis..
Julmusiken dög väl sådär som jag spelade, och polkagrisbräcken gjorde jag själv..
När det sen vankades knäckbak.. då var Oliver ute,en Filippa ville hjälpa till.. röra den kokande smeten gick ju bra. Men jösses när jag skulle hälla i formarna.. vilket skämt !
Det blev 20 stycken istället för 40.. för det stelnade ju skiten innan jag fått det i formarna till slut..
haha.. man kan ju inte göra annat än skratta.
Har för att det gått bättre förr.. har nog inte gjort på nåt år !

Och så blev jag så sugen på Janssons frestelse.. så det blev middagen.

Nu är jag lite laddad inför julen... :)


Min jäkligt goda Janssons frestelse

Polkagrisbräcken.. yammi !
och så enkel att göra.
smält mörk blockchoklad, låt stelna
sen vit block choklad uppå och krossad polkagris
låt stelna igen och bryt i bitar

Ett tips om ni ska bort i jul/nyår, gör sådana här bräck och lägg i en glas burk och ge bort.
fint tycker jag

och varför inte en bild på det totala misslyckandet..
men de blev goda ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar