torsdag 19 april 2012

Oops..

det blev en rejäl sovmorgon imorse...
hemma och vabbar med sonen idag också, somnade om med honom och nu vaknade vi 11.20 !
lite för länge kan jag tycka, jag får alltid ont i skallen och nacken när jag sover så här länge. Vet inte om man somnar om och sover tyngre på morgonen.. ?!

De senaste månaderna har min frukost på morgonen bestått av 2 ägg ( och flera kaffekoppar).. ibland en frukt också innan lunch.
Det klarar jag mig utmärkt på. Och inte är jag less på ägg heller konstigt nog ;) På veckorna... på helgerna kan det bli macka, juice och annat.
Men imorse blev en Wasa Havre hårdmacka och kaffe.. två till och med.. kokade ägg, men de smakade inge bra :(
Och gott var det. Jag älskar ju egentligen en ostmacka till kaffe, men för det behöver jag inte äta det varje dag ! 

 

Om vi ska fortsätta på den nyttiga delen av mitt liv. Igår såg det ut så här gällande mat och träning...
Var hemma och vabbade med sonen igår också.. därmed fick jag ju fixa lunch själv.

 Lunch  ett paket knaperstekt bacon, mozarella, tomat och ruccola.

 Det blev en dryga 4km joggingtur här i skogen.. och det var ingen rolig terräng efter snön som kom !
Det är bra mycket uppför först, sen rakstäcka och så nerför..  och guud så lerigt på många ställen.
Men jag tror jag tar en sväng idag också :))

 

                              Middag   Äggomellet med rökt skinka, broccoli, purjolök,
                                             lite mozarella och vanlig ost iblandat.
                                             Ruccola, tomat och några saltgurka stavar

Hoppas kanske ni får några tips till nyttiga maträtter, vet att några uppskattar det iaf ;)

Måste tipsa om en härlig matblogg med bra tips och sköna bilder.
Här kommer länken till bloggen.. http://matdelikat.bloggplatsen.se/

Vill även länka till min svågers blogg, som utbildar sig till PT och kan mycket om mat och träning.
 http://pappahumor.wordpress.com/

1 kommentar:

  1. Bra , bra Victoria. Du är så duktig. Jag är fortfarande så otroligt imponerad av din plötsliga livsstilsförändring.

    SvaraRadera