lördag 14 april 2012

Min lördag.....


Vilken dag det blev..
Gick iväg och hämtade posten imorse, som jag inte hade hämtat på några dagar.. :)
Nu vet jag att man kanske borde hämta posten varje dag, för det kan ju vara nåt viktigt. Det är ju mest räkningar och skit tycker man ju, så om det ligger några dagar extra i lådan spelar väl inte så stor roll :)
Kollade inte ens igenom posten när jag kom hem med den.. Ante ville läsa Sundsvalls Nyheter, därför gick jag och hämtade den..
Andreas kollade igenom posten iaf som tur var..Filippa hade fått post. Åh en kalasinbjudan.. jaha.. 14 april.. när är det tänkte vi högt.. Vafan det är ju idag ! :)) Så det blev lite ändrade planer än vad vi hade tänkt. Tur vi inte hade planerat nåt särskilt ändå.. Hade tänkt åka förbi Klingstagården som hade bytesmarknad, tvätta bilen och fara en sväng på stan..Vi hann med allt det där utom Klingstagården.Handlade nya gardiner till vardagsrummet på stan.. rosa.. Antes kommentar, det är väl inget flickrum det här :) Jag tror det blir bra.. får se imorrn när de ska upp.
Skjutsade iväg F på kalaset, sen for vi in till Matfors Oliver och jag och handlade, och så bjöd vi in oss själva på kaffe hos Hedbergs :) Dom är ju alltid lika gästvänliga !
Fick med oss Liam hem också som ska sova över.. Första gången Oliver har en kompis som sovar över faktiskt.Nu har ju Liam sovit här massor av gånger med resten av familjen, men inte ensam... får se hur det går då :)
Ante sitter nere och spelar tv-spel med grabbarna och Filippa leker på sitt rum.. och här sitter jag :)
God middag har vi ätit idag också..
Jag gjorde en kräftsoppa till förrätt, recept jag fått av Lemons jäntan :)
Lägger ut receptet här nedan, mycket enkelt och gott som tusan.
Sen gjorde Ante varmrätten, risotto och kyckling. Har aldrig ätit risotto förut, detgörs ju ofta i matlagningsprogram.. Och det var jättegott.





Kräftsoppa

1 liter vatten
2-3 grovt rivna morötter
2 fiskbuljong tärningar
2 askar med kräftost 400 g
Kräftstjärtar
färsk dill

Koka vatten, rivna morötter och buljong. Rör sen ner kräftosten och klipp över dill.
Kräftstjärtarna lägger du i tallriken och sen häller man på soppan.

________________________________

Ska servera pop-corn och dricka till grabbarna nu !
Och jag tror jag får sällskap i soffan också...
Men vilken skit det är på TV ikväll !

Sist men inte minst.. Jag sprang 5km idag.. har väl aldrig hänt, haha
kanske, men jag minns inte när ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar