måndag 2 april 2012


 I fredags sov jag och Filippa med mamma hos syrran och barnen. Mamma skulle ha Axel o Milton hela helgen. Eftersom F och jag var solo hela helgen, grabbarna våra var uppe i jämtland och fiskade, så sov vi där fre - lör. Kusinerna busade på som vanligt, och bråkade så där lagom mycket.. som vanligt ;)
På lördagmorgon lämnade jag de tre små med mamma och drog in och tränade på stan, på det supermysiga tjejgymmet Ester & Co. Det bjöds på frukost och så var jag med på Indoor walking pass. Underbar början på en lördagmorgon. Mamma mötte upp mig med kidsen på stan sen.  Det blev lunch på McD, glass i solen på torget, fast det var rätt kallt ute..
Sen var vi på barnteater.. det var roligt. Den var underhållande.  Ja Men det var en i sällskapet som blev hemskt besviken..
Jag kunde inte hålla mig för skratt när Axel efter kanske 30 minuter säger- Moster, jag tror vi är på fel teater.. Tror du, svarade jag. Ja.. och han sa det flera gånger.
Hade ingen aning om vad han menade :) Men det visade sig sen att det hade stått lappar på hans dagis om någon teater som heter Det brinner, det brinner.. Så han undrade nog varför det aldrig börja brinna..

Fredagsmys med..
bad
 
godis

Let's Dance
 mys me mormor

Och Axel fick lite hett om öronen en sväng :)

 Efter teatern for vi till min mormor och fikade..


och spelade detta kultspel som alla slåss om att ska spela när vi kommer dit :)
det hade min mamma och hennes syskon när hon var liten..


yes, där satt 500 poängarn! :)

den här fina påskpyntet har jag gjort när jag var liten :)
som mormor har kvar än..

på lördagkväll hade vi lite tjejmys
lägg märke till den rosa fina lilla stekpannan vi köpte på stan :)



1 kommentar:

  1. Du är så otroligt ambitiös och duktig Victoria. Jag är så imponerad. Vilken livsstilsförändring. Du har verkligen blivit en förebild för andra.

    SvaraRadera