torsdag 26 augusti 2010

ledig dag och besök till lillhällom


Klev upp med Oliver imorse som vanligt, och såg till att han åt frukost och gick till bussen.
06.45 klev vi upp. Jag som älskar att sova på morgonen och kan ligga å dra mig hur länge som helst om jag får :) fick ett stort beslut att ta, Eftersom jag och filippa är lediga pga dagis är stängt.. ska jag gå och lägga mig igen med filippa eller sätta på kaffe och sätta mig under filten och se morgonTV.. hmmm. Velade faktiskt ett tag innan jag valde det sistnämda :) På grund av att jag faktiskt har 3 dagar till att ha sovmorgon om jag vill. Är ledig med Filippa imorgon också, sen är det ju helg ! och så kommer älsklingen hem i helgen ;) efter en vecka i Norge och havsfiske.. ser fram emot att fylla frysen. Nja, riktigt sån tur blir det nog inte, då de haft dåligt väder och inte så bra fiske än så länge. Får hoppas det blir några kilon iaf..

Idag åkte vi iaf till Lillhällom och hälsade på Sussie, Freja och nykomlingen Nova..


Filippa och Freja är födda samma dag.
ganska lustigt då jag kände Sussie sen förut, hon gick
över 'tiden' flera dagar och jag fick 5 dgr före.
båda fick ett namn som börjar på F,
de heter båda Anna i andra namn,
vi bodde grannar på patienthotellet utan att veta om det i början
de var så lika ibland när de var liten så oliver trodde filippa var freja nångång :)
lustigt det kan bli ;)
de var ungefär lika lång och vägde typ lika mycket också,
det skilde några gram och en cm
VILKET SAMMANTRÄFFANDE DET KAN BLI ! :-D

kanske är de "soulmates" då Freja redan nu gått å sagt att
'Filippa- hennes 'bästa kompis 'ska komma
och hälsa på, fast de inte alls träffats speciellt mycket :)
de är för roliga

Fika- bullar, kakor, saft å kaffe

Och det här var ju så roligt !
egen strykbräda och strykjärn.
man kan nog räkna dom gånger filippa sett mig stryka :)
men det här önskar hon sig i julklapp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar