onsdag 11 augusti 2010

Igår kom mamma hit på middag och övernattning. Hon har också semester.
Oliver hade frågat om inte hon kunde sova hos oss nån natt.. det tyckte han skulle va skoj.
Så mormor tog med sig lite godis till barnen och jag fixade middag, så blev det mys till allsång på skansen. Sång och dans :) oliver hade show till Jerry William :)
Jag och mamma drack vin och satt och surrade till efter midnatt.. trevligt som bara den.
Det blir inte så ofta.


Jag gjorde en gryta till middag som är så himla god.
Här kommer receptet som jag tycker ni ska prova.

I receptet var det fläskfilé, men man kan ta vad man känner för eller har hemma.
Igår tog jag kycklingfilé.

Helstek fläskfilén.

Gör såsen:
2,5 dl matlagningsgrädde
2,5 dl cremé fraiche
2 msk chilisås
2 msk soja
2 tsk fransk senap
1-2 msk dragonkrydda
2 vitlöksklyftor
lite salt o peppar

Blanda ihop allt och värm upp.
skiva fläskfilén och lägg i såsen.

Lika gott med ris som tex pommes.
och en grönsallad
MUMS !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar