tisdag 5 januari 2010

Söta Zavanna fyller 1 år idag! vi var där och firade med paket. och så fick vi gott fika.


På vägen hem stannade vi på Ica och skulle handla lite.. sen ville inte bilen starta!!! så 1½-2 timmar vart vi kvar där typ..
:( barnen och jag satt väl mest inne på ica.. men ante grejade ute i bilen i 20 graders kyla.. fy fan vad kallt det var.
jag gick ut dryga 5 minuter och höll på frysa händerna av mig!
ringde till slut en vi känner här i byn som kom och skulle hämta oss.. och när han kom då visade det sig att bilen visst startade med startkablar, som vi INTE hade provat.. pinsamt! det hade vi kunnat kolla före kanske. men det var liksom inga tecken som visade på det enligt den andre hälften. Jaja.. vi fick hem bilen och oss allihopa till slut iallfall :)

Nu väntar sen middag- musselsoppa, som vi aldrig provat gjort förut. ska bli spännande.
ett glas vin till det ska bli fint.. värma upp sig lite.
sen lovar jag att jag ska bjuda ante på minst en whiskey :) det är han värd efter ha stått ute i kylan 1-2 timmar.

Grattis igen till sötaste Zavanna.. redan 1 år.. vad tiden går fort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar