torsdag 22 september 2011

Femte dagen utan en massa kolhydrater... i måndags gick startskottet för en två veckors lite hårdare diet. jag skippar en massa kolhydrater.
Och jag mår redan mycket bättre i magen, som jag i vanliga fall har rätt mycket problem med. Samtidigt som jag tänkte att det ger lite effekt på vikten och fettet på magen framöver. Men det får vi ju se...
Det är två veckor tills vi far utomlands, om det bara ger lite effekt tills dess är jag glad :)
Tycker inte att jag är väldigt överviktig, men trivs inte med de två, tre kilona jag gått upp sen före sommarn. Och jag gillar verkligen det här LCHF tänket...
Har ju kört det förut. Men vet att i längden tycker jag att det är ganska jobbigt. Det gäller att ha dessa tillbehör hemma för att bli mätt, som man annars kanske inte alltid har. Pasta, ris och potatis har man ju oftast till en maträtt. Och det blir alltid dubbelt så mycket mat man ska göra till en middag. Resten av familjen ska ju såklart få pasta och sånt.

Tänkte såklart fortsätta detta tänk efter två veckor också :)
sen vill jag ju börja träna också..
Borde inspireras ännu mer av min svåger kanske, som verkligen gått in för detta med ny kost och träning. kika in hans blogg Lars Andersson
Men jag går inte in för nån modellkropp tills jag fyller 35, om man säger så :))

en av mina middagar i veckan.
stekt riven vitkål bland annat, det är sååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar