tisdag 25 januari 2011

beach 2011 ??

Klart man som så många andra nu ska försöka ge sig in i kampen om att ev. inte ligga i vassen i sommar...
Jag börjar med att försöka ta bort så mycket kolhydrater som möjligt (dvs att jag inte tar bort vinet om jag vill ha det :) Men det går verkligen utmärkt att ta bort det som det är mycket kolhydrater i till lunch och middag. Istället för pasta till köttfärssåsen idag, stekte jag vitkål, morötter och paprika och till det en näve ruccola. MUMSIGT till tusen ! och grädde i köttfärsen ska de va..
Är inte alls stenhård, jag åt ju macka imorse.. men ska nog gå in för ägg och avacado och sånt gott istället. En tjej på jobbet har gått in lite hårdare för det här med LCHF och köpte en receptbok, där fanns en massa gott. Fastnade för en tjockpannkaka gjord på bl a ost, ägg och keso m.m.
Det ska jag prova för det lät så himla gott.
Och lite träning på det.. starten blev att grannen drog iväg mig igår på en timmes prommis med deras hundar.

Ser väl gott ut?

4 kommentarer:

  1. Hejja Ville! Nu kan vi peppe varann! Kram Cajsa.
    Ps. Vilken taktik tänker du köra i Vemdalen?

    SvaraRadera
  2. Du vet att det är mkt kolhydrater i morot eller hur,

    Allt som växer under jord går bort om man kör LCHF

    SvaraRadera
  3. Ja jag vet att det som växer under jord går bort..
    men enligt de uppgifter jag läst så är det inte så mycket kolhydrater i morot alls.
    jag vet inte.. bättre än potatis iaf :)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt Ville, bättre än potatis! OM man ska köra LCHF måste man ju vara stenhård, men det blir bara stört tycker jag. Själv gillar jag HCHF ;)

    SvaraRadera