onsdag 2 juni 2010

En skön eftermiddag/kväll för mig själv..
gick på stan ett par timmar ensam, strosade i lugn och ro runt lite överallt. Fick tag i avslutningsbyxor till sonen, som tack o lov dög också :), lite 'det-här-behöver-jag' grejer.. Och så tog jag mig tid att leta bikini... men shit vad hemskt att se sin kropp i omklädningsrummet! skulle helst velat prova i ett mörkt rum utan speglar :)
Fet och blek är inte den roligaste synen!.. ska nu svälta, tokträna och sola.. eller inte. Det blir att ligga i vassen i Berga i sommar ;)
Åt middag på BIM.. åhhh vilka underbara sallader de har! Jag satt där och bara njöt av tystnaden, läste aftonbladet och åt och åt.. för det tog liksom aldrig slut kändes det som :), mycket på tallriken får man.
Sen var det dags för blomsterkurs, eller ( inspirationskväll stämmer mer) med jobbet på Kreativ Flora.. det var vi på förra året också, mycket trevligt.
Vi betalar ett liten summa genom löneavdrag, då får vi även ett litet bidrag att handla för, snacks och dryck när vi kommer dit, får sen en liten visning i hur man kan göra olika blomsterarrangemang i krukor. OCH vi får köpa alla krukväxter till halva priset!
I år blev det tema rosa rosor för mig.. Tyckte det var lite fint att göra det ganska enhetligt, och som en blomma som kommer igen lite överallt i trädgården.
Här är lite av mina planteringar.
Ser att några av rosorna ser halvt döda ut, hoppas inte de är det.. de kanske tar sig.. men med mina "gröna fingrar" vet man aldrig..





Den här groden blev jag lite kär i.. så den köpte jag också.
den ska få stå i nån rabatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar