fredag 29 maj 2009

Slutade jobbet en fredageftermiddag som denna och man vill ju hem så fort som möjligt.. så är det ju... HELG!
Måste handla lite, springer in på Ica på vägen hem.. fullt på parkeringen! pust.. äsch, det kan ju fort.
Plockar det jag ska ha i korgen och ska gå till kassan, OJ vad folk, ganska lång kö i båda kasserna...
Hmmm.. vilken kassa ska jag ta.. vilken kan va den rätta?? :)
Ja herregud..Man väljer ALLTID fel! :)
När man väl ställt sig börjar man ju kolla vilka som står i sin kö... jag ser framför mig en liten pojk 7-8 år som har endast en påse chips i sin korg. Framför han står en pappa och hans son som har en full vagn med grejer!
Vi kommer närmre kassan... NÄ de låter inte den lilla pojken gå före med sin enda chipspåse!!! det skulle jag gjort!
Och så börjar de plocka upp sina grejer, de med sin fulla vagn, ganska sakta går det.. för det är pojken som får plocka upp varorna och pappa ska packa..och så kommer pappan på att de har tygväskor UNDER alla varor.. Mein gott!!
Man kan ju skratta så här efteråt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar