tisdag 5 maj 2009


Fyra påsar och 2 stora krukor senare... :)
Har varit på "inspirationskväll" på Kreativ Flora ikväll som jobbet anordnat, det var hemskt trevligt. Härliga Alex som är en av ägarna till butiken är ju så glad och trevlig tjej.. som faktiskt gjorde min brudbukett också..
så här såg den ut, en liten avstickare från ämnet :)

Tillbaka till kvällen..
Vi fick halva priset på hela butiken.. jihoo .. då blir man ju inget annat än köpgalen och vill ha allt.. iaf jag.
Jag är mycket nöjd med mina inköp som ni kommer få skåda senare :)
När jag åkte hem kändes det ändå som jag tjänat pengar, hahah.. fast det blev ganska dyrt :)
Fick med mig 2 stora svarta krukor + blommor till dom, lite ljus, en vattenkanna... födelsedagspresent till svärmor- nå fina gammeldagsa burkar som jag såg hon skulle gilla direkt. Hoppas inte hon har hittat hit nu.. och läser detta :)
Synd att det spöregnade när jag kom hem, annars hade jag nog börjat plantera direkt.. men nu får det nog bli på torsdag när jag är ledig.
Vi fick en hel del tips vad man kunde göra med rabatter och hur man planterar ut krukor på gården..
Jag gillar inte att påta på i trädgården! skulle helst vilja ha en trädgårdsmästare..
Plantera i krukor.. där går gränsen, det är skoj.. det går ju fort liksom, sen behöver de bara vatten.
Så och plantera och rensa rabatter och allt vad det innebär.. nej tack! Tror jag ska ta bort alla rabatter och som förslag som vi fick nu lägga täckbark och sen sätta krukor och lite annat i rabatten istället.. förslagsvis sätta nå småbuskar..
Tja vi får väl se hur de kommer se ut i sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar