tisdag 1 oktober 2013

Pollykladdkaka


bakade jag i söndags.
 Och hur gott var inte det! :)
Receptet kommer nedan, som jag googlade fram och tog från hittarecept.se


Till en rund form ca 18-20 cm:
Smör och ströbröd till formen
2 ägg
3 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1 1/2 dl vetemjöl
1 nypa salt
100 gram smält smör
Valfri mängd Polly

Gör så här:
Ställ ugnen på 175 grader.
Smörj och bröa formen.
Rör ihop ägg och socker ( Vispa inte )
Smält smöret och låt det svalna.
Rör i hop alla torra ingredienser , och rör ner i äggsmeten vartannat med smöret.
Klicka ut smeten i formen och smeta ut så att det blir ett jämnt lager.
tryck sedan ner valfri mängd Polly i kakan och grädda i ca 15- 20 minuter.

Låt kakan stå kallt och stanna till sig en timme innan servering.
Servera kladdkakan med grädde

 Bilden är min egen




Jag har ju vart urusel på bloggning senaste tiden... ändring hoppas jag med denna start :)
Sätt igång och baka nu ;)

Bilder från i sommar och stughelg med brudar väntar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar