söndag 12 augusti 2012

sommarsemestern är över..

för denna gång.
Hade först 2 veckor, jobbade 2 och hade sen 2 veckor till..  Passar mig jättebra att ha det så. Och så lite strödagar på det.
Dessa två sista veckor har känts långa.. så nu känns det helt ok att börja jobba.
Vilket skitväder det har vart i sommar måste jag börja med att säga. Iaf de sista veckorna här.
I början var det några kanondagar. Men det har ändå bara blivit en dag på stranden.. så himla trist. Det är sommar för mig. Hänga på stranden vid havet..
Det blev lite poolbad hemma.. iaf för barnen :)
Den sista veckan avslutade vi nu  i Leksand.. bodde i stuga på campingen Leksand Strand. Gångavstånd till Sommarlandet. Supermysigt var det. Sommarlandet var suveränt.. rekommenderas till alla barnfamiljer.

Har ju hur mycket bilder som helst från i sommar. Får bli en annan dag som det kommer några här.

Idag var Filippa på kalas på IKEA, så vi var uppe rätt tidigt hon och jag.
Jag fick 2 timmar själv på birsta city.. mitt enda mål var att hitta klänning till Marres bröllop som är om två veckor. Och jag hittade faktiskt en på rea på Sisters, halva priset.. passade ju utmärkt. Är inte direkt nån klänningmänniska, så denna lär väl inte användas allt för många gånger tyvärr.  Fanns inte mycket sommarkläder, så var mycket nöjd över att hitta nåt överhuvudtaget !
När vi kom hem sen så drog jag, oliver och ante till skogen och letade svamp. Tur Ante var med han hittade litegrann iaf. Jag hittade lika många som jag fick myggbett, en 4-5 stycken.. kanske inte är min grej det där :)
Nån kanske kan tipsa om ett kanonställe där man inte behöver leta så mycket ;)
Så avlsutade denna semester med en riktig gomiddag.. Kalvfärsbiffar, kantarellsås och sallad.

Nu ska det tränas och ätas nyttigt igen.. slarvat bra på semestern. Min mage mår inte bra av det.
Snart tjejmilen också.. skoj !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar