måndag 7 november 2011

"tuff kyckling i lyxförpackning"

I lördags var vi hemma hela familjen, tom ante var ledig...Planen var väl att vi skulle börja rensa källaren, men så blev det inte. det blev en latardag.. vi for en sväng till barnens farfars grav med krans och ljus. det är ju häftigt på kyrkogården på Allhelgona. Alla ljus som brinner..
Det hade inte riktigt blivit mörkt när vi var där, men det var ju en grå och trist dag, så alla ljusen syntes bra iaf.  Sen var vi hemma resen av dan.. det var hockey på tv och jag tog och gjorde en rätt från Halv åtta hos mig.
Tuff kyckling i lyxförpackning. Se recept via länken.
Jättegott blev det. Rekommenderas att slänga ihop, det var inte alls så avancerat.



 På lördag ringde syrran som tänkte fara till Birsta... jag var inte sen att hänga på. Oliver hade hängt med Hedbergs hem och lekt. Filippa var med sin kompis Fanny och familj på utflykt.
Det var så härligt att få gå nån timme ensam på Birsta med bara syrran och Milton. Handlade farsdagspresent och så blev det två stora påsar från IKEA med bra å ha grejer :)
Bland annat denna nya vaxduk.. som jag tokgillar.


 Fika på Charm. Milton mumsade pannkaka..
själv tog jag en räkmacka och kaffe.. för endast 101kr ! my god, vilket rån :)

2 kommentarer:

  1. På City Gross kostar räkmacka och kaffe 30:-! /Sollan

    SvaraRadera
  2. ska fika där nästa gång Sollan ! :)
    //V

    SvaraRadera