fredag 14 maj 2010

imorse sprang barnen ut rätt tidigt.. vid 10 tiden, då jag nyss klivit upp typ :) ante har jobbat idag, så jag låg och drog mig
medans barnen klev upp med han.
-vi plockar sniglar, ropade de när jag gick ut med kaffekoppen på altan.
de hade gjort ett hem åt dom på bordet.. okej. men när de senare kommer med en full hink..
då tyckte jag lite synd om dom.
Men de kröp själva rätt snabbt ur den där hinken.. som tur va :)
det verkligen kryllat alltså av snäckor (jag fick backning av min bror att det var snäckor inte sniglar, så det är bäst man ändrar :) på vår gård..



2 kommentarer:

  1. Nu ska jag vara lite petig, men det är i själva verket snäckor som dom "plockat". Sniglar är helt utan skal medan snäckor har skal. Fast ni ute på landsbygden har väl inte fått den lärdomen ännu.

    /Broder Korrekt

    SvaraRadera
  2. Haha.. jaha.. jag trodde nog att det var två olika sorter :)
    då hade de alltså bara en snigel i hinken !

    SvaraRadera