måndag 26 oktober 2009

Ledig dag

Tog en semesterdag idag när sonen har höstlov. Hade planer på bad, sen in till stan för att gå på kulturmagasinet och shoppa lite på stan..
Men planer kan ändras när barnen inte vill som jag :)
Vi åkte iaf till njurundahallen och badade, syrran och barnen hängde också på. Det är ju så mysigt...
Får lite 'flashbacks' från det där stället. Vår pappa tog med syrran och mig dit ofta när vi var liten, och har bara positivia minnen- tog busssen från bredsand, badade en stund.. pappa berättade nyligen att vi hoppade och grejade från kanten och så skulle han säga vem som var bäst ,haha. Efteråt fikade vi jämt.. och det var nog samma sak varje gång eftersom jag kommer ihåg det så tydligt :) Jag tog en jordgubbsmilkshake- syrran choklad.. jag tog alltid en negerboll eller mazarin om jag inte minns fel :) Sen köpte vi godis.. sura och salta kuddar och en godispistol. Och så bussen hem igen...
det var tider det ;)





Fika är ett måste efter man vart och badat tycker jag... allt smakar så gott då. Det blev lite smått o gott idag, toast, läsk,
chips... :)
Oliver ville inte åka in till stan som jag hade tänkt, han ville följa med moster hem och sova där.. Så Filippa och jag
åkte hemöver. Förstod att lilla fröken skulle somna, så det var lika bra. Och det gjorde hon.. det blev hem och städa
lite istället för min del, som verkligen behövdes i och för sig :)

Nu ska vi åka och bada lite oftare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar